Eerste ervaringen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Dieske Kruisselbrink - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Dieske Kruisselbrink - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen

Door: Dieske Kruisselbrink

Blijf op de hoogte en volg Dieske

15 Juli 2013 | Sri Lanka, Kandy

Inmiddels ben ik al een ruime week op pad. Echter lijkt het wel alsof ik hier al veel langer zit en volgensmij is dat wel een goed teken. Ik zit hier op m'n plek en het basic leventje bevalt me prima. De eerste was (heel basic met een teiltje water en een tube wasmiddel) hangt in de, hier in Kandy nog weinig gesignaleerde, felle zon te drogen en de eerste souveniertjes zijn gekocht. Helaas zijn dit weekend alle mensen die er afgelopen week waren naar een volgende bestemming of naar huis vertrokken. Er zijn vandaag en gisteren ook alweer veel nieuwe vrijwilligers aangekomen. De wereld is goed vertegenwoordigt hier, China, Amerika, Duitsland, Dubai, Curacua, Engeland, Australie, Belgie, het kan allemaal. Aangezien ik zondag (21 juli) in Ambalangoda (zuiden) aankom zie ik sommigen gelukkig nog weer terug. Het is verbazingwekkend hoe snel je je aan mensen gaat hechten als je in zo'n korte tijd alles samen doet en deelt.

De afgelopen week viel onder de naam 'trekking' en is mij meer dan goed bevallen. Met een vaste groep bestaande uit 3 Nederlandse meiden, 1 Nederlandse jongen en 1 meisje uit Australie hebben we onder andere Segiriya Rock, Rose Stone, Polonarowa, Stuppha, tempels in Dambulla, Tribal Village en een spice garden bezocht. Ik kan me enigszins voorstellen dat jullie dit weinig zegt, maar ik kan je vertellen dat als je ooit naar Sri Lanka gaat bovenstaande dingen toch echt de moeite waard zijn. Gisteren zijn we naar een elephant orphanage geweest. Echt, als er iets is waar je wel uren naar kunt staren is het wel een grote groep olifanten die badderen in een grote rivier. Leuk om te zien! Ook hebben we, na heel wat discussies of het nou wel of niet zielig is, een tocht op een olifant gemaakt. 

Ook zo'n vraag, wat eet je nou eigenlijk daar? RIJST! Maarja rijst is anders dan rijst. Er valt nog aardig wat af te wisselen wat saus, groenten etc. betreft. Wel is het zo dat er altijd wel iets bij zit wat behoorlijk pittig is. Ik vraag me nog steeds af wanneer je daar gewend aan raakt. Dat je dan op een biologische varkensboerderij woont en al die weken niet of nauwelijks vlees eet (merendeel van Sri Lanka is vegetarisch) is ook wel even wennen. Voor de liefhebbers: Inmiddels heb ik al wat foto's op facebook geplaatst. Mijn nieuwe fototoestel heeft het na de eerste dag door een nog onbekende oorzaak begeven dus ik doe nu alles met mijn mobiel, wat opzich ook wel prima gaat en het scheelt weer in het aantal apparaten die je op moet laden:) 

Qua gezondheid gaat alles gelukkig ook nog prima, ik heb nog geen last van zogenoemde reiskwaaltjes gehad. Met zaterdag als uitzondering, ik was niet lekker en ben flauwgevallen op een markt. De twee anderen met wie ik was kon ik niet meer vinden waarna ik vervolgens met mijn verwarde hoofd dacht zelf naar huis te lopen en verdwaalde. Dat was wel even schrikken maar ook dat is goed gekomen en aangezien ik 's avonds nog wel zin had om mee te gaan naar de plaatselijke bar kan ik wel zeggen dat ik me vrij snel weer prima voelde. Geweldig trouwens om in een speciale, overvolle disco tuk tuk naar de bar gebracht te worden en al feestend en rijdend af te dingen over de prijs. Zouden we in Nederland ook eens moeten overwegen. 

Hoewel alles hier enorm flexibel en spontaan verloopt heb ik hier toch een soort van planning. Vandaag en morgen ga ik bij een project met gehandicapten aan het werk. Woensdag pik ik toch nog een dag van de introductie week mee omdat er dan een aantal activiteiten op het programma staan die ik toch wel graag wel meemaken. Donderdag ga ik bij een ander project aan de slag (moet nog beslist worden wat precies) voordat ik vrijdagochtend met tot nu toe 2 andere meiden naar Trincomalee (noorden) trek om daar 2 nachten te blijven om onder andere te gaan snorkelen. Zondag ga ik dan met backpack en al van het noorden helemaal naar het zuiden om daar 3 weken te blijven.Daar zal ik starten met een hele week vrijwilligerswerk op het schildpaddenproject bij het strand. Dit was al een aardige planning, de rest horen jullie tegen die tijd wel! 

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieske

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 5113

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

SRI LANKA 2013!

21 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Malawi

Landen bezocht: