Arrived!! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Dieske Kruisselbrink - WaarBenJij.nu Arrived!! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Dieske Kruisselbrink - WaarBenJij.nu

Arrived!!

Door: Dieske Kruisselbrink

Blijf op de hoogte en volg Dieske

06 Juli 2013 | Sri Lanka, Kandy

It's a new day. Dat is wat alicia keys me toezingt door de gammele koptelefoon van het vliegtuig.

Volgensmij heb ik momenteel een van de mooiste uitzichten die ik ooit gezien heb. Na een vertraging van 2 uur heb ik in het vliegtuig van Abu Dhabi naar Colombo toch mooi een plekje bij het raam weten te bemachtigen. Toen ik net wakker werd (slapen lukt mij eigenlijk overal wel, das best praktisch) en uit het kleine vliegtuigraampje keek kwam ik erachter dat het erg mooi helder is buiten. Ik zit nu net in een overgang van nacht naar dag, echt PRACHTIG. Ook de sterren kun je goed zien en samen met mijn vliegtuig-buurvrouw heb ik die eens goed bestudeerd. Ik heb een tijdschrift bij me waarin precies wordt beschreven hoe (je voor beginners uiteraard) moet sterrenkijken. Ik denk dat ik de komende weken nog wel een beetje ga oefenen.

Na al mijn belevenissen die ik tot nu toe al meen te hebben meegemaakt ben ik best moe en vind ik het niet helemaal gepast dat mijn 'nachtrust' er in theorie alweer op zit en ik gewoon aan een nieuwe dag begin. Aangezien ik op geen enkele manier aan mijn pick up bij Colombo airport kon doorgeven dat ik een flinke vertraging heb mag ik hopen dat ik dadelijk opgehaald mag worden en niet word belaagd door zogenaamde taximaffia, zoals jelle brandt corstius in zijn boek 'universele reisgids voor moeilijke landen' dat zo mooi beschrijft. Aanrader trouwens, neem dit boek mee op vakantie!

Bovenstaande heb ik geschreven toen ik bijna in colombo ging landen. Ik kan jullie vertellen dat mijn taxi chauffeur gewoon heel lang op mij heeft staan wachten met een bordje in zijn handen met de volgende tekst: Welcome to Sri Lanka Dieske Kruzhheldrink. Die paar spelfoutjes had ik 'm snel vergeven toen ie tijdens de rit dol enthousiast van alles aan mij liet zien. Ik ben nu al eventjes op de plek van bestemming, het vrijwilligershuis. Ik moet nog wel even wennen hier maar er zijn veel andere internationale mensen dus ik heb er vertrouwen in dat het gezellig gaat worden!!

Ik ben hier trouwens nog maar net en het programma is nu al gewijzigd. Deze week ga ik met de trekking beginnen en de orientatie week wordt een week opgeschoven. Dit omdat op deze manier de groepen voor zowel de orientatie als de trekking week groter zijn. Ik ben benieuwd!

Groetjes vanuit een warm Sri Lanka

  • 06 Juli 2013 - 18:42

    Jan En Karin Rougoor:

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen, een fijne tijd. groetjes Jan en Karin

  • 08 Juli 2013 - 13:44

    Thessa :

    Dieske,

    Als je ieder reisverslag zo mooi schrijft als deze twee dan heb je er een volger bij!! :P Echt knap!!
    Heel Veel plezier & succes de aankomende weken.. Geniet ervan!!

    X Thessa

  • 13 Juli 2013 - 17:51

    Betty En Herman Te Lindert:

    een hele fijne tijd daar, geniet ervan.
    groetjes
    herman en betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieske

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 5115

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

SRI LANKA 2013!

21 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Malawi

Landen bezocht: