Let's go - Reisverslag uit Westendorp, Nederland van Dieske Kruisselbrink - WaarBenJij.nu Let's go - Reisverslag uit Westendorp, Nederland van Dieske Kruisselbrink - WaarBenJij.nu

Let's go

Door: Dieske Kruisselbrink

Blijf op de hoogte en volg Dieske

04 Juli 2013 | Nederland, Westendorp

Welkom allemaal! Nog één (kort) nachtje en dan..

worden mijn euro's ingewisseld voor Rupees, zal ik leven uit een backpack (aan inpak skills wordt gewerkt), wordt mijn fototoestel mijn nieuwe beste vriend en ruil ik mijn reguliere leesvoer en nieuwsberichten in voor de Lonely Planet en een stel leesboeken. Nog één nachtje en dan.. zal ik 6 weken lang bijna constant Engels spreken, veel nieuwe mensen ontmoeten, de typische geur van anti insectenspray met DEET om me heen dragen en gerechten proeven die misschien af en toe wel iets té pittig kunnen zijn. Nog één nachtje en dan.. kan ik het ultieme vrijheidsgevoel beleven, zal ik leven onder tropische temperaturen en er achter komen dat ik vast wel iets ben vergeten mee te nemen.

Nog één nachtje en dan vertrek ik voor 6 weken alleen naar Sri Lanka. Op deze manier wil ik jullie laten weten dat ik ontzettend dankbaar ben dat ik dit kan doen. Ik besef goed dat niet iedereen zulke kansen krijgt en ik ga er dan ook optimaal van genieten.

Als ik ongeveer een jaar terug ga in de tijd zie ik mezelf voor een heel ander avontuur staan. Mijn eerste grote, verre reis met een enthousiaste groep jongeren in Malawi. Tijdens deze paar weken in Malawi heb ik veel geleerd en ben ik veranderd. Dat er meer uit het leven te halen valt, dat het een uitdaging is om iets als dit te doen en dat het ontzettend interessant en leerzaam is om te zien dat mensen aan de andere kant van de wereld dingen heel anders doen en vooral om te weten waarom ze dat eigenlijk doen. Hoe het kan dat er sommige plekken zoveel armoede is en waarom dat niet in een klap op te lossen is. Maar ook hoe mooi de wereld eigenlijk is. Ik ben me het afgelopen jaar steeds meer in dit soort onderwerpen gaan interesseren.

Genoeg levenslessen. Morgenochtend vlieg ik om 11:35 vanaf Schiphol zodat ik om 20:05 (Nederlandse tijd 18:05) in Abu Dhabi aankom. Vanaf daar vlieg ik 23:00 (Nederlandse tijd 21:00) naar Colombo, waar ik om 05:05 (Nederlandse tijd 02:35) aankom. Aangezien mijn vluchtschema al 3x een behoorlijke wijziging heeft gehad ben ik benieuwd op welk tijdstip ik uiteindelijk (waar) aankom maar volgens de telefoniste van de luchtvaartmaatschappij is dit dan uiteindelijk écht het definitieve schema. We zullen het zien, no worries.

Vanaf Colombo (de hoofdstad) is het ongeveer 3 uur rijden naar Kandy, een plaats in het midden van Sri Lanka waar ik de eerste paar dagen door zal brengen. Hopelijk verloopt de vliegreis iets soepeler dan vorig jaar. Toen werden we met flinke vertragingen, het kwijtraken van bagage en 2 overnachtingen in twee verschillende landen (doordat onze vlucht gecanceld was) verrast. Natuurlijk is alles goed gekomen en ik heb er vertrouwen in dat ik me nu in m’n eentje prima ga redden.

De eerste week in Sri Lanka heb ik een oriëntatieweek. Het doel van deze oriëntatie is om op een goede manier te beginnen aan je reis en te wennen aan het land. Denk hierbij aan taallessen, cultuur snuiven, het bespreken van de do’s en don’ts, typische gerechten bereiden, gewoontes bespreken en leuke dingen doen met een groep internationale mensen die ik ter plaatste ontmoet. Deze oriëntatieweek duurt tot en met vrijdag 12 juli. Daarna gaat het echte werk beginnen…

Het enige wat ik nu nog kan zeggen is dat ik er ontzettend veel zin in heb. Voor diegenen die het nog niet gedaan hebben, je kunt je aanmelden voor de mailinglijst zodat je automatisch op de hoogte blijft! Jullie horen van mij… :)

Liefs Dieske


'There are no foreign lands. It is the traveler only who is foreign'

  • 04 Juli 2013 - 12:59

    Jan En Karin Rougoor:

    Hallo Dieske
    Wij wensen je een hele mooie reis toe, geniet ervan, we blijven je volgen, groetjes Jan en Karin

  • 04 Juli 2013 - 12:59

    Jan En Karin Rougoor:

    Hallo Dieske
    Wij wensen je een hele mooie reis toe, geniet ervan, we blijven je volgen, groetjes Jan en Karin

  • 04 Juli 2013 - 13:07

    Marieke:

    He Dieske,

    Heel veel plezier en succes.. En ik zal zeker de leuke verhalen gaan lezen...
    Liefs Marieke

  • 04 Juli 2013 - 14:02

    Alette Sartorius:

    Super tof joh dat je dit gaat doen! Heel veel plezier en een goede reis!

  • 29 Juli 2013 - 22:07

    Willemijn:

    lieve Dies, ik lees nu al je verslagen! wat schrijf je super leuk!! geniet er van babe! trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieske

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 5113

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

SRI LANKA 2013!

21 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Malawi

Landen bezocht: